2021-0365.jpg

Motorické dovednosti v kontextu kognitivních procesů a self-conceptu dítěte

Miklánková, Ludmila
Pugnerová, Michaela
Rechtik, Zdeněk

1. vydání, 2021, 94 stran,
ISBN 978-80-244-6036-9
Prodejní cena se slevou
Prodejní cena0 Kč
Sleva
Cena / COM_VIRTUEMART_UNIT_SYMBOL_:

2021-0365_Miklankova.epub
Soubor dostupný po dokončení objednávky.
E-kniha
obor - Pedagogika
Podpora motoriky dítěte má prokazatelně efekty v oblasti kognitivních procesů a exekutivních funkcí. Tato problematika je v daleko větší míře řešena v zahraniční odborné literatuře než v 'českých vodách'. Přitom při hlubším zkoumání daných vztahů by bylo možné cílenými intervencemi do motoriky dítěte podpořit kognitivní funkce a alespoň částečně eliminovat případné handicapy v dané oblasti. Zajímavým tématem je v monografii řešený vztah mezi úrovní motoriky a úrovní sebepojetí dítěte. zvláště pak v aspektech vnímání vlastního těla, intelektu, pocitu štěstí, popularity v kolektivu a anxiozity. Výzkumný tým se zabýval self-conceptem mj. i z toho důvodu, že tento se ukazuje (vedle dalších významných determinant) být aktuálně velmi závažným paradigmatem ve vazbě na školní, posléze i akademickou a životní úspěšnost. Text se částečně zabývá i problematikou úrovně motoriky dětí z intaktní populace a dětí s lehkým mentálním postižením. Výsledky jsou zajímavé a nabízí řadu námětů k hlubšímu zkoumání ze strany odborníků z řad kinantropologů, psychologů a pedagogů.

Publikace autora

Ostatní si také koupili